Nav lykkes på Snapchat

NÅR DE UNGE: Nav har lykkes med sin Snapchat-satsing. Illustrasjonsfoto: Shutterstock

Nav har begynt å nå unge gjennom sosiale medier, melder Dagens Perspektiv.

– Våre erfaringer er at de unge har lavere terskel for å kontakte oss i sosiale medier, og at de liker å snakke med oss digitalt, sier Elin Lund, seniorrådgiver i Nav Kontaktsenter. 

Hun mener tilbudet er ekstra viktig for unge med sosial angst, og gjennom Snapchat gir Nav konkrete råd via bilder og videoer uten å gå inn i enkeltsaker. Hvis man ønsker kan man også chatte via appen.

Etter lansering i begynnelsen av oktober viser tallene at Navs nyeste satsing har blitt godt mottatt med over 1400 følgere.

Siste fra Velferd.no

Nav og tiltaksbransjen

Konkurranseutsetting av Nav-tiltak har ført til ensretting og kommersialisering, mener de rødgrønne partiene. Kommersielle aktører kan få trangere kår dersom stortingsvalget fører til regjeringsskifte.

Velferdkommentaren

«Dugnad representerer ikke alltid den moralsk høyverdige frivilligheten for et felles beste som det framstår som i norsk retorikk. Grensene mellom frivillig dugnadsinnsats og ren utnytting kan være flytende» skriver forsker og sosialantropolog Ada I. Engebrigtsen.

85.000 funksjonshemmede vil jobbe, men mange havner på trygdeytelser i stedet. Skal man få disse i jobb, må politikerne prioritere universell utforming og utdanning, mener debattpanel.

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler