McDonald’s «Årets omdømmeklatrer 2017»

Illustrasjonsfoto: Shutterstock

I den årlige omdømmeundersøkelsen Rek-Trak går McDonald’s nesten 9 poeng frem sammenlignet med fjorårets undersøkelse, skriver Dagligvarehandelen.no.

Fastfood-kjeden får 64,5 poeng i den ferske omdømmemålingen som ble presentert 20. april - blant annet for sin innsats for et mer inkluderende arbeidsliv.

– Det er svært hyggelig at det målrettede arbeidet som gjøres i McDonald’s her i Norge legges merke til. Målingen reflekterer nok i stor grad arbeidet som vi gjør innenfor områder som bærekraft, sysselsetting av unge og integrering av etniske minoriteter. Det aller viktigste omdømmearbeidet er imidlertid opplevelsen kundene får når de besøker McDonald’s-restaurantene rundt om i landet. Det at kundene får god mat og god service i hyggelige omgivelser er selve bærebjelken i å skape et godt omdømme, sier Erik Lødding, leder for kommunikasjon og myndighetskontakt i McDonald’s Norge i en pressemelding.

Siste fra Velferd.no

Gjennom Kompetansesenter for arbeidsinkludering skal forskere bidra til at Nav blir bedre på å få folk inn i arbeidslivet. – Det har vært for stor avstand mellom forskere og Nav, mener dekan Ann-Helén Bay.

Nav bruker 50 millioner kroner i året på forskning og jobber systematisk for å styrke samarbeidet med forskere og forskningsmiljøer. – Det er nødvendig at forskerne holder en armlengdes avstand til forvaltningen, mener professor Cathrine Holst.

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler